Lekcije za rast u post-COVID svijetu: Komunikacije mogu poticati rast u razdoblju oporavka

U tijeku su prijave na novo izdanje natjecanja Effie Awards Croatia, a svim će prijaviteljima koristan uvid biti i istraživanje pobjednika Effie Europe, koje je objavio EACA Centar znanja.

U vremenu u kojem je rad komunikacijske industrije isprepleten sa svim segmentima svakodnevnoga života, a marketinška izvrsnost postaje imperativ, Effie Awards Croatia natjecanje je koje potiče industriju na rast i napredak te se paralelno s njom i samo razvija. Stoga ove godine, uz kvalitetnije i preglednije izdanje prijavnice, koja je ažurirana u skladu s potrebama i uvidima prijavitelja, natjecanje uvodi i nove kategorije, koje će se na izvrstan način uklopiti u zahtjeve današnjice, zaokružiti aktualne težnje društva i istaknuti marketinšku učinkovitost u njihovoj službi, a održat će se i posebni seminar za prijavitelje, koji će biti posvećen pisanju kvalitetne prijave.

Prijaviteljima će u pripremi koristiti i istraživanje naziva Put prema oporavku: Što nas prethodne recesije mogu naučiti o rastu predvođenom komunikacijama u post-COVID svijetu, koje su proveli stručnjaci za marketinšku učinkovitost iz The Effectiveness Partnershipa i agencije TBWA\ analizom podatka prikupljenih od dobitnika nagrada EACA Effie Europe od 2008. do 2020.

Literatura o najboljim načinima za oporavak brendova nakon gospodarske krize vrlo je oskudna. Ovim se dokumentom tom problemu želi doskočiti, a provedeno istraživanje pokazalo je da brendovi rast predvođen komunikacijama mogu ostvariti pridržavajući se sljedećih četiriju lekcija.

  1. Value brendovima: Otvara se prilika da zacementiraju svoj položaj u repertoarima potrošača tako da povećaju učestalost oglašavanja, dok se high innovation brendovima otvara prilika da iskoriste moć komunikacije kako bi se više približili kupcima i povećali tržišnu penetraciju.
  2. Emocije su ključan čimbenik u povezivanju brendova s post-recesijskim potrošačima, a povećanje relevantnosti brenda u tim razdobljima također je od velike važnosti.
  3. Uspješni brendovi koji se u teškim vremenima odvaže uvesti nove proizvode i inovacije na tržište te ih komunikacijski dobro predstaviti mogu se pomaknuti iz defenzive u ofenzivu i iskoristiti nove prilike za rast.
  4. Televizija, koja postaje sve složenija višekanalna mješavina komunikacija, i dalje je ključna za ostvarenje velikih poslovnih učinaka u post-recesijskom razdoblju. Moć zaslužene medijske prisutnosti nužna je za uključivanje potrošača i postizanje slave, zajedništva i dijaloga u razdoblju kad potrošači tragaju za zajedničkim značenjem.

Gurdeep Puri, suosnivač The Effectiveness Partnershipa i koautor izvješća, smatra da provedeno istraživanje pokazuje kako komunikacije mogu poticati rast u razdoblju oporavka te ukazuje na najbolji način planiranja puta prema oporavku. Drugi koautor izvješća, Donald Pirie, Strategy Director u TBWA\, smatra da izvješće nudi ključne uvide u načine na koje brendovi mogu uspješno prebroditi recesiju te iz nje izaći još snažniji no što su prije bili. Nada se i da se izvješćem marketinškoj industriji nude relevantne lekcije u vremenima kad se prilagođavamo novom normalnom te pruža dobro utemeljen optimističan pogled na budućnost.

Cijelu studiju možete preuzeti ovdje, a sve o detaljima prijave na redovni rok natjecanja Effie Awards Croatia, koji traje do 20. siječnja 2022., možete pronaći na poveznici.