kategorije

Na Effie svoje projekte možete prijaviti u 21 kategorija, koje su podijeljene u dvije skupine: kategorije proizvoda i usluga te posebne kategorije. Effie Awards Croatia potiče prijavu vaših projekata u više kategorija, čime povećavate šansu za osvajanje nagrade, a nagrađuje vas i popustom od 30 % za svaku prijavu projekta u dodatnoj kategoriji. Pritom, isti projekt može se prijaviti u najviše četiri kategorije (jednu kategoriju proizvoda i usluga + do tri posebne kategorije ili do četiri posebne kategorije, a svaka se dodatna prijava naplaćuje zasebno uz popust).

Rani prijavni rok otvoren je do 20. studenog 2023., redovni prijavni rok u tijeku je do 20. prosinca 2023., dok je je kasni prijavni rok u tijeku do 18. siječnja 2023. do kraja dana.

U 15. izdanju natjecanja uvode se i nove kategorije, koje će se uklopiti u zahtjeve današnjice, zaokružiti aktualne težnje društva i istaknuti marketinšku učinkovitost u njihovoj službi. To su: Business-to-Business, Brand Iskustvo, Data-driven. Njihove opise, kao i opise drugih kategorija, pročitajte u nastavku.

 

Kategorije proizvoda i usluga

Prijaviteljima je na raspolaganju devet kategorija proizvoda i usluga. Jedan projekt moguće je prijaviti samo u okviru jedne kategorije proizvoda i usluga.

Hrana
Sve vrste hrane, grickalice, slastice i deserti, hrana za kućne ljubimce i drugo.

Pića
Sve vrste alkoholnih i bezalkoholnih pića.

Roba široke potrošnje
Odjevni predmeti i obuća, dodatna oprema, kućanski pribor, proizvodi za njegu, kozmetika, elektronika, namještaj i kućanski aparati, računala i drugo.

Financijske i osiguravajuće usluge
Sve usluge financijske i osiguravajuće prirode.

Telekomunikacijske usluge
Usluge u telekomunikacijama.

Zdravlje
Sve marketinške usluge u zdravstvenoj industriji, izuzev kozmetičkih proizvoda i proizvoda za osobnu higijenu, a čija komunikacija može biti usmjerena na zdravstvene radnike, pacijente i/ili širu javnost. U ovoj kategoriji konkurirati mogu proizvodi koji se prodaju bez recepta i/ili se odnose na specifično zdravstveno stanje; lijekovi koji se prodaju na recept te proizvodi namijenjeni djelatnicima u zdravstvenoj industriji; usluge razvijene za bolnice, zdravstveno osiguravajuće tvrtke, ljekarne, stomatološke i medicinske ustanove te klinike za liječenje kroničnih bolesti. U prijavama koje se odnose na receptne lijekove potrebno je opisati regulatorne izazove koji su utjecali na kampanju.

Maloprodaja (Retail) i e-trgovina                                                                                     

Sva poduzeća koja se bave klasičnom maloprodajom ili internetskom prodajom robe široke potrošnje ili specifičnih proizvoda. Primjerice: robne kuće; trgovine odjećom, obućom ili nakitom; prehrambene trgovine; prodavaonice filmova ili knjižare; diskontne i maloprodajne trgovine ili trgovine s rinfuznom robom; trgovine proizvodima za njegu kućnih ljubimaca; prodavaonice igračaka; specijalizirane trgovine itd., kao i kampanje koje su svojom komunikacijom učinkovito iskoristile uvide, strategiju, kreativnost i analitiku radi povećanja stope konverzije e-trgovine. Brendovi i trgovci na malo mogu postići uspjeh u sferi e-trgovine koristeći se raznim podacima i pokazivanjem značaja komunikacije i temeljitog razumijevanja svojih kupaca. Uspješna kampanja u domeni e-trgovine definira se kao kombinacija praksi digitalnog marketinga i velikog znanja o kupcima s ciljem povećanja stope online konverzije. Kampanja mora biti temeljena na prikupljenim uvidima o kupcima, a u prijavi morate objasniti kako ste pomoću komunikacijske strategije uspjeli prodrijeti na tržište e-trgovine. Prijave u ovoj kategoriji ocjenjivat će se isključivo na temelju učinkovitosti marketinške komunikacije e-trgovine.

Turizam, slobodno vrijeme i zabava                                                                                 

Sve marketinške usluge u području turizma i putovanja, primjerice hoteli, resorti, zabavni parkovi, web stranice za putovanje i usluge bukiranja putovanja, turističke kampanje te svi oblici zabave, uključujući aplikacije, videoigre, filmove, programe (TV, online, radio), knjige, DVD-e, igre, dating servise/aplikacije, predstave, muzeje, glazbene organizacije, serije koncerata, kulturne festivale, kazališne festivale, sportske događaje, sportske klubove, medijske kompanije, uključujući broadcastere, časopise, novine, web stranice, strukovne medije i medije za slobodno vrijeme te radijske i televizijske postaje.

Razno
Automobili, softveri, nekretnine, prodaja, luksuzna roba itd.

 

Posebne kategorije

Posebne kategorije osmišljene su tako da se odnose na specifičnu poslovnu situaciju ili izazov. Definirano je sedam posebnih kategorija s fokusom na poslovne i specifične izazove, medije i pozitivne promjene.

U prijavama pisanima za posebne kategorije važno je predstaviti poslovnu situaciju ili izazov na način koji je propisan zadanim kriterijima, odnosno definicijom kategorije. Svaka prijava trebala bi biti prilagođena tako da u što većoj mjeri zadovoljava kategorijske specifičnosti. Imajte na umu to da članovi žirija nemaju tolerancije za prijave koje nisu pisane sukladno kategoriji koju ocjenjuju.

NOVO: Business-to-Business                                                                                              

Ova kategorija odnosi se na marketinške aktivnosti tvrtki usmjerene na poslovanje s drugim tvrtkama (business-to-business). U ovoj kategoriji mogu se natjecati b2b marketinške aktivnosti za bilo koju vrstu proizvoda ili usluga, u bilo kojem segmentu tržišta.

NOVO: Brand iskustvo                                                                                                            

U ovu kategoriju ne prijavljuju se marketinške aktivnosti kojima su glavne komunikacijske dodirne točke s korisnicima televizijski, radijski ili tiskani oglasi, već komunikacijske aktivnosti kojima se uspješno postiglo iskustvo brenda (brand experience) izvan granica tradicionalnog oglašavanja. U ovu kategoriju pripadaju marketinške aktivnosti koje doista oživljavaju brend ili proizvod te postižu željene ciljeve uz pomoć interakcije s ciljanom publikom. Primjerice, možda ste promijenili način na koji se proizvod prezentira, osmislili pop-up dućan ili preuredili poslovnicu, kreirali videoigru ili iskustvo u virtualnoj stvarnosti, interaktivni video koji učinkovito predstavlja novi proizvod ili novi identitet brenda – mogućnosti su beskrajne, dok god možete dokazati da je brend doista zaživio i da su rezultati bili izvanredni. Pobjednici ove kategorije trebaju pokazati kako se oglašivači povezuju sa svojom publikom kako bi im omogućili nezaboravna i interaktivna iskustva te stvorili jedinstvene poveznice sa svojim brendom. U prijavljenim radovima potrebno je naglasiti kako se iskustvo brenda nadovezuje na općenitu strategiju brenda.

NOVO: Data-driven                                                                                                 

Medijska strategija temeljena na podacima (data-driven) podrazumijeva primjenu podataka i tehnologije u svrhu utvrđivanja kako pravoj publici poslati pravu poruku u pravom trenutku. Prijavitelji u ovoj kategoriji trebaju demonstrirati kako su se konkretno koristili podacima s ciljem optimizacije medija u svrhu poboljšanja poslovnih rezultata (KPI, ROI, mjere marketinške učinkovitosti itd.). Marketinške aktivnosti koje konkuriraju u ovoj kategoriji trebale bi obuhvatiti primjenu automatizacije, primijenjene tehnologije te ljudske i umjetne inteligencije (AI), a sve u svrhu prenošenja poruke precizno definiranoj publici i ostvarenja najboljih mogućih rezultata.

Od prijavitelja se konkretno traži da pokažu kako su se koristili personaliziranim kreativnim porukama, pomoću jasnih metoda mjerenja i analitika objasne kako su podaci utjecali na medijski plan te navedu uvide iz podataka koji su im omogućili da bolje razumiju svoju publiku.

David vs. Golijat                                                                                                                    Ova kategorija nagrađuje manje, nove ili brendove u nastajanju koji:

  • se probijaju na tržište pored velikih etabliranih lidera
  • konkuriraju poznatim i moćnim brendovima
  • zauzimaju novu tržišnu nišu s drugim skupom konkurenata izvan svoje tržišne kategorije kako bi konkurirali dominantnom lideru.

Prijavitelji moraju detaljno opisati poslovni izazov, situaciju na tržištu i kako je njihovo poduzeće uspjelo unatoč svim tržišnim preprekama. Obavezni ste definirati svoju situaciju na tržištu, uključujući tržišnu razliku između Davida i Golijata kako biste demonstrirali zašto je vaš brend bio David.

Žiri će iz vaše prijave zaključiti jeste li uspješno dokazali da je vaš brend u toj situaciji bio David koji je uspio konkurirati moćnijem Golijatu.

Dugoročna učinkovitost
Kampanje koje su se provodile minimalno tri godine.

U ovoj kategoriji moguće je prijaviti kampanje koje su se provodile minimalno tri godine ako je moguće dokazati da su izbor marketinške komunikacije kao i njezino korištenje bili ključ za uspjeh kampanje. Rezultati trebaju datirati minimalno od 1. 2. 2021., a moraju biti prikazani i tijekom tekuće natjecateljske godinu, odnosno kvalifikacijskog perioda od 1. 2. 2022. do 4. 1. 2024. godine. Prijavljeni projekti moraju imati zajednički cilj u obama područjima – strategiji i kreativnoj izvedbi; uključujući kontinuitet izvedbenih elemenata (npr. glasnogovornik, glazba, tema i sl.) koji prikazuju učinkovitost tijekom vremena.

Prilikom prijave projekta u ovoj kategoriji potrebno je navesti podatke koji mogu podržati uspjeh kampanje tijekom minimalno tri godine – uključujući prvu, međugodinu te tekuću godinu. Ovogodišnji rezultati moraju biti prezentirani.

  • Napomena:
    Za sudjelovanje u ovoj kategoriji potrebno je u Sustavu ispuniti poseban Obrazac za prijavu radova u kategoriji Dugoročna učinkovitost koji sadrži specifične kreativne kriterije, uključujući i drugačija pravila za kreiranje videosažetka, a koji je moguće preuzeti s effie.hr. Prema službenom pravilniku svjetskog natjecanja Effie, dobitnici zlatnih nagrada u kategoriji Dugoročne učinkovitosti zbog jedinstvenog vremenskog okvira ne mogu konkurirati za nagradu Grand Prix. Također, dobitnici zlatnih nagrada u kategoriji Dugoročna učinkovitost mogu se ponovno natjecati u istoj kategoriji nakon tri godine.

Društveni mediji                                                                                                                      Ova kategorija namijenjena je kampanjama pokrenutim s izričitom namjerom uporabe društvenih medija kao primarne dodirne točke između brenda i potrošača te kampanjama kojima je oglašavanje na društvenim medijima okosnica. Te su kampanje posebno osmišljene s ciljem dosezanja potrošača aktivnih na društvenim medijima i ostvarivanjem rezultata uz pomoć utjecaja društvenih medija. Žiri želi vidjeti kampanje koje su počele od društvenih medija, a ne oglašivačke ili cjelovite kampanje s elementom oglašavanja putem društvenih medija. Prijavitelj stoga mora obrazložiti zašto su društveni mediji bili najbolji odabir za rješavanje briefa i mjerljivim rezultatima dokazati da je upravo aktivnost na društvenim medijima doprinijela ostvarivanju poslovnih rezultata. Pritom nije dovoljno pobrojati rekcije, lajkove ili dijeljenja – komercijalnu vrijednost oglašavanja putem društvenih medija potrebno je dokazati mjerom izravnog učinka na ponašanje ili percepciju publike te je korelirati s postignutim poslovnim rezultatima.

Engaged Community                                                                                                          Ova kategorija obuhvaća projekte koji u fokusu imaju effiekasno upravljanje i angažiranje zajednice.

U ovoj kategoriji natječu se brendovi koji su kreiranjem sadržaja, iskustva, platformi, vijesti i ostalih sličnih formi uspjeli proširiti svoju publiku te je uključiti u svrhu razvoja brenda i prenošenja ili širenja njegove poruke na način koji je izravno povezan s njegovim ciljevima.

Oni koji uspiju uspostaviti kvalitetan odnos sa svojom publikom, posebice u vrijeme vladavine društvenih mreža, stječu potpuno povjerenje kupaca, koje rezultira nepobitnim uspjehom brenda. Prijavitelji stoga moraju jasno naznačiti kako su aktivirali zajednicu, kako su definirali njenu učinkovitost, što su točno postigli i zašto je upravo angažman zajednice, odnosno publike, bio značajan za razvoj poslovanja.

Korporativna reputacija i odnosi s javnošću
Ova kategorija namijenjena je onim komunikacijskim aktivnostima koje promoviraju korporacije, a ne isključivo njihove proizvode. U navedenu kategoriju spadaju sve aktivnosti provedene u svrhu uspostavljanja i građenja odnosa korporacije i njezinih ključnih dionika, uključujući sponzorstva te kreiranje identiteta kompanija i/ili jačanje imidža. Uz navođenje brojčanih rezultata vezanih za ugled kompanije, prijaviteljima se savjetuje da objasne kako ti rezultati utječu na poslovanje korporacije te zašto su važni.

Medijska strategija i ideja
Ova je kategorija uvedena zbog izuzetno učinkovitih projekata koji su proizašli iz medijske strategije i ideje korištenja medija. Linija između onoga što predstavlja kreativnu ideju i ideju korištenja medija ponekada se izgubi, a postoje slučajevi kada je medijska strategija bila najzaslužnija za rezultat. Naravno, medij ne može postojati bez sadržaja, ali ova nagrada ima za cilj prepoznati one efikasne kampanje koje su vođene upravo medijskom strategijom. Nagrada najboljoj medijskoj strategiji odaje počast idejama proizašlim iz medijskog razmišljanja koje su toliko snažne da postaju genezom komunikacije. U ovu kategoriju mogu se prijaviti svi projekti koji su vođeni medijskom strategijom, primjerice projekti kojima je u središtu strateško i taktičko medijsko planiranje, projekti kojima je u središtu ideja distribucije sadržaja, projekti pokrenuti radi insighta na temelju podataka i projekti vođeni tehnološkom idejom.

Niskobudžetne kampanje                                                                                                   Kampanje s proračunom manjim od 50.000 eura.
Projekti prijavljeni u ovoj kategoriji moraju predstavljati jedinu marketinšku aktivnost vezanu za taj brend u vrijeme kada je prijavljeni projekt bio aktivan. Projekt se ne bi trebao odnositi na proširenje linije proizvoda da bi mogao konkurirati u ovoj kategoriji. Pojam proširenja proizvoda Effie Awards definira kao: varijaciju postojećeg proizvoda koja nosi isto zaštićeno ime (brand name) i pripada istoj kategoriji, ali ima nove karakteristike; derivat proizvoda ili usluge izmijenjenih karakteristika, ali bez značajnijeg utjecaja na cijenu; proizvod koji nosi isto zaštićeno ime, ali nudi potrošaču drugačije mogućnosti (novi okus, dijetalnu verziju itd.)

Potrebno je uključiti vrijednost doniranih i netradicionalnih medija, kao i troškove aktivacije.

Pozitivne promjene: Opće dobro (brendovi i neprofitni sektor)                                            Nagrada u ovoj kategoriji namijenjena je neprofitnim organizacijama i udruženjima čije su marketinške aktivnosti na učinkovit način doprinijele pozitivnoj promjeni u društvu te radu organizacije, kao i projektima brendova koji su učinkovito kombinirali svoje poslovne ciljeve s društvenima (zdravstvo, edukacija, društvo, obitelj itd.), uspješno povezali društveni cilj s općom strategijom brenda te ostvarili pozitivnu promjenu u svijetu.

Prijaviti se mogu projekti koji su na bilo koji način pokrenuti radi poboljšanja općeg dobra, tj. marketinške i komunikacijske aktivnosti koje su se učinkovito usredotočile na određeni društveni problem ili proširile neki postojeći program na način koji je doprinio općem dobru. Projekt može biti profitan ili neprofitan, ostvariti zaradu ili ne, može biti cjelovita kampanja ili pojedinačni jedinstveni dio kampanje – sve su marketinške i komunikacijske aktivnosti prihvatljive dok postoje mjerljivi rezultati učinkovitosti.

Pozitivne promjene: Zaštita okoliša (brendovi i neprofitni sektor)                                       Kategorija Pozitivna promjena: Zaštita okoliša nagrađuje marketinške programe brendova, neprofitnih organizacija i udruga koji su značajno promijenili ponašanje potrošača (B2B ili B2C) prema ekološki održivijim izborima i/ili povećali potražnju za održivijim proizvodima i uslugama inkorporirajući ekološki osviještene poruke u svoju marketinšku komunikaciju.

Dobitnici ove nagrade pokazuju kako efektivne marketinške komunikacije koje inkorporiraju održive strategije mogu ostvariti pozitivnu promjenu za brend i za okoliš.

Povrh standardnih zahtjeva Effieja za demonstracijom pozitivnog učinka na poslovanje, postoje specifične domene interesa koje su povezane s ovom kategorijom. Prijavljeni projekti moraju imati promjenu ponašanja publike prema ekološki održivijim izborima kao jedan od svojih strateških ciljeva i ekološki osviješteno slanje poruka mora biti dio njihove marketinške komunikacije. Prijavitelji moraju opisati kako cilj održivosti odražava cjelokupnu poslovnu strategiju brenda.

Ključni kriterij za ovu nagradu jest rezultat promjene ponašanja prema ekološki održivijim izborima, uz sljedeće elemente koji se uzimaju u obzir pri žiriranju:

  • Osviještenost – osvještavanje publike o održivom proizvodu, usluzi ili akciji
  • Isprobavanje – testiranje održivog proizvoda ili usluge prvi put
  • Zamjena proizvoda/usluge – prelazak na održiviji proizvod ili uslugu
  • Promjena u korištenju – korištenje proizvoda ili usluge na održiviji način nego prije