kategorije

Definicije kategorija proizvoda i usluga

Prijaviteljima je na raspolaganju osam kategorija proizvoda i usluga. Jedan projekt moguće je prijaviti samo u okviru jedne kategorije proizvoda i usluga.

  • Hrana
    Sve vrste hrane, grickalice, slastice i deserti, hrana za kućne ljubimce i drugo.
  • Pića
    Sve vrste alkoholnih i bezalkoholnih pića.
  • Roba široke potrošnje
    Odjevni predmeti i obuća, dodatna oprema, kućanski pribor, proizvodi za njegu, kozmetika, lijekovi, elektronika, namještaj i kućanski aparati, računala i drugo.
  • Financijske i osiguravajuće usluge
    Sve usluge financijske i osiguravajuće prirode.
  • Telekomunikacijske usluge
    Usluge u telekomunikacijama.
  • Zdravstvo
    Sve marketinške usluge u zdravstvenoj industriji, izuzev kozmetičkih proizvoda i proizvoda za osobnu higijenu, a čija komunikacija može biti usmjerena na zdravstvene radnike, pacijente i/ili širu javnost. U ovoj kategoriji konkurirati mogu proizvodi koji se prodaju bez recepta i/ili se odnose na specifično zdravstveno stanje; lijekovi koji se prodaju na recept te proizvodi namijenjeni djelatnicima u zdravstvenoj industriji; usluge razvijene za bolnice, zdravstveno osiguravajuće tvrtke, ljekarne, stomatološke i medicinske ustanove te klinike za liječenje kroničnih bolesti. U prijavama koje se odnose na receptne lijekove potrebno je opisati regulatorne izazove koji su utjecali na kampanju.
  • Maloprodaja (Retail)
    Sva poduzeća koja se bave klasičnom maloprodajom ili internetskom prodajom robe široke potrošnje ili specifičnih proizvoda. Primjerice: robne kuće; trgovine odjećom, obućom ili nakitom; prehrambene trgovine; prodavaonice filmova ili knjižare; diskontne i maloprodajne trgovine ili trgovine s rinfuznom robom; trgovine proizvodima za njegu kućnih ljubimaca; prodavaonice igračaka; specijalizirane trgovine itd.
  • Razno
    Automobili, softveri, nekretnine, mediji, kulturni događaji, prodaja, turizam, luksuzna roba itd.
Definicije posebnih kategorija

Posebne kategorije osmišljene su tako da se odnose na specifičnu poslovnu situaciju ili izazov. Definirano je sedam posebnih kategorija s fokusom na poslovne i specifične izazove, medije i pozitivne promjene.

U prijavama pisanima za posebne kategorije važno je predstaviti poslovnu situaciju ili izazov na način koji je propisan zadanim kriterijima, odnosno definicijom kategorije. Svaka prijava trebala bi biti prilagođena tako da u što većoj mjeri zadovoljava kategorijske specifičnosti. Imajte na umu to da članovi žirija nemaju tolerancije za prijave koje nisu pisane sukladno kategoriji koju ocjenjuju.

Posebno je važno da detaljno istražite definicije kategorija kako biste bili sigurni da će vaš projekt ispuniti njene specifičnosti. Žiri će umanjiti ocjenu vašeg rada ako uvidi da u vašoj pisanoj prijavi nedostaju informacije propisane definicijom kategorije. Effie Awards zadržava pravo rekategoriziranja prijava, redefiniranja kategorija i/ili odbijanja prijave.

Korporativni ugled, imidž i identitet         
Uključuje sponzorstva, korporativni imidž i identitet, a radi se o oglašavanju u svrhu promoviranja korporacija, ne isključivo njihovih proizvoda/usluga.

Ova kategorija namijenjena je onim komunikacijskim aktivnostima koje promoviraju korporacije, a ne isključivo njihove proizvode. U navedenu kategoriju spadaju sponzorstva, kreiranje imidža i identiteta. Uz navođenje brojčanih rezultata vezanih za ugled kompanije, prijaviteljima se savjetuje da objasne kako ti rezultati utječu na poslovanje brenda te zašto su važni.           

Niskobudžetne kampanje
Kampanje s proračunom manjim od 200.000 kuna.

Projekti prijavljeni u ovoj kategoriji moraju predstavljati jedinu marketinšku aktivnost vezanu za taj brend u vrijeme kada je prijavljeni projekt bio aktivan. Projekt se ne mora odnositi na proširenje linije proizvoda da bi mogao konkurirati u ovoj kategoriji. Pojam proširenja proizvoda Effie Awards definira kao: varijaciju postojećeg proizvoda koja nosi isto zaštićeno ime (brand name) i pripada istoj kategoriji, ali ima nove karakteristike; derivat proizvoda ili usluge izmijenjenih karakteristika, ali bez značajnijeg utjecaja na cijenu; proizvod koji nosi isto zaštićeno ime, ali nudi potrošaču drugačije mogućnosti (novi okus, dijetalnu verziju itd.)

Potrebno je uključiti vrijednost doniranih i netradicionalnih medija, kao i troškove aktivacije.

Medijska ideja
Inovativno korištenje postojećih medija, kreiranje novog medija, korištenje tehnologije i drugo.

Ova je kategorija uvedena zbog izuzetno učinkovitih projekata koji su proizašli iz ideje korištenja medija. Linija između onoga što predstavlja kreativnu ideju i ideju korištenja medija ponekada se izgubi, a postoje slučajevi kada je medijska ideja bila najzaslužnija za rezultat. Naravno, medij ne može postojati bez sadržaja, ali ova nagrada ima za cilj prepoznati one efikasne kampanje koje su vođene upravo medijskim razmišljanjem i medijskom idejom. Nagrada najboljoj medijskoj ideji odaje počast idejama proizašlim iz medijskog razmišljanja koje su toliko snažne da postaju genezom komunikacije, primjerice inovativno korištenje postojećih medija, kreiranje novog medija, korištenje tehnologije i drugo.

Dugoro
čna učinkovitost
Kampanje koje su se provodile minimalno tri godine.

U ovoj kategoriji moguće je prijaviti kampanje koje su se provodile minimalno tri godine ako je moguće dokazati da su izbor marketinške komunikacije kao i njezino korištenje bili ključ za uspjeh kampanje. Rezultati trebaju datirati minimalno od 31. 1. 2017., a moraju biti prikazani i tijekom tekuće natjecateljske godinu, odnosno kvalifikacijskog perioda od 1. 9. 2018. do 31. 1. 2020. godine. Prijavljeni projekti moraju imati zajednički cilj u obama područjima – strategiji i kreativnoj izvedbi; uključujući kontinuitet izvedbenih elemenata (npr. glasnogovornik, glazba, tema i sl.) koji prikazuju učinkovitost tijekom vremena.

Prilikom prijave projekta u ovoj kategoriji potrebno je navesti podatke koji mogu podržati uspjeh kampanje tijekom minimalno tri godine – uključujući prvu, međugodinu te tekuću godinu. Ovogodišnji rezultati moraju biti prezentirani.

  • Napomena:
    Za sudjelovanje u ovoj kategoriji potrebno je ispuniti poseban Obrazac za prijavu radova u kategoriji Dugoročna učinkovitost koji sadrži specifične kreativne kriterije, uključujući i drugačija pravila za kreiranje videosažetka, a koji je moguće preuzeti s effie.hr. Prema službenom pravilniku svjetskog natjecanja Effie, dobitnici zlatnih nagrada u kategoriji Dugoročne učinkovitosti zbog jedinstvenog vremenskog okvira ne mogu konkurirati za nagradu Grand Prix. Također, dobitnici zlatnih nagrada u kategoriji Dugoročna učinkovitost mogu se ponovno natjecati u istoj kategoriji nakon tri godine.

Carpe Diem
Carpe Diem proslavit će brendove koji neuobičajene trenutke od javnog značaja znaju okrenuti u vlastitu korist i uzeti svoj dio medijskoga kolača.

Projekti prijavljeni u ovoj kategoriji moraju prikazati kako staviti brend, proizvod ili uslugu u središte pozornosti s ciljem ostvarivanja neposrednog i mjerljivog učinka. Nagrađuje se inovativan i kreativan pristup koji je stvorio neočekivane i nekonvencionalne trenutke za brend.

Neki od najboljih primjera uključuju iskorištavanje određenog (online ili offline) iskustva ili trenutka, taktike, podvige, potencijalno pojačane pomoću PR-a, društvenih mreža, aktivnosti na digitalnim kanalima ili čak sadržaja stvorenih na licu mjesta.

Neke prilike pružaju se samo jednom, a oni najdomišljatiji znaju kako okrenuti okolnosti od javnoga značaja u svoju korist – ili čak sami stvoriti takve okolnosti za postizanje mjerljivog uspjeha plaćene kampanje – stoga ova kategorija nagrađuje učinkovite strategije koje su uspjele ostvariti željeni učinak kao rezultat samo jednog značajnog trenutka.

Engaged Community
Ova kategorija obuhvaća projekte koji u fokusu imaju effiekasno upravljanje i angažiranje zajednice.

U ovoj kategoriji natječu se brendovi koji su kreiranjem sadržaja, iskustva, platformi, vijesti i ostalih sličnih formi uspjeli proširiti svoju publiku te je uključiti u svrhu razvoja brenda i prenošenja ili širenja njegove poruke na način koji je izravno povezan s njegovim ciljevima.

Oni koji uspiju uspostaviti kvalitetan odnos sa svojom publikom, posebice u vrijeme vladavine društvenih mreža, stječu potpuno povjerenje kupaca, koje rezultira nepobitnim uspjehom brenda. Prijavitelji stoga moraju jasno naznačiti kako su aktivirali zajednicu, kako su definirali njenu učinkovitost, što su točno postigli i zašto je upravo angažman zajednice, odnosno publike, bio značajan za razvoj poslovanja.

Pozitivne promjene: neprofitni sektor
Oglašavanje za neprofitabilne organizacije ili udruženja.

Nagrada u ovoj kategoriji namijenjena je neprofitnim organizacijama i udruženjima čije su marketinške aktivnosti na učinkovit način doprinijele pozitivnoj promjeni u društvu te radu organizacije. Projekti moraju prikazati mjerljivi utjecaj i dokazane rezultate marketinških aktivnosti.