kategorije

Uvođenjem novih kategorija u 12. izdanju posebna je misija natjecanja Effie Awards Croatia osnažiti i proslaviti projekte koji su u izrazito izazovnom razdoblju za cijeli svijet nastavili podizati ljestvicu svojom efikasnošću.

Kategorija Tematski marketing istaknut će brendove i agencije koji su se uspjeli brzo snaći i učinkovito reagirati na aktualna događanja poput COVID-19 pandemije, političkih izbora, sportskih natjecanja ili sličnog.

Pozitivne promjene nagradit će, uz dosadašnji neprofitni sektor, i projekte brendova koji su učinkovito kombinirali svoje poslovne ciljeve s društvenima.

Kategorija E-trgovina proslavit će kampanje koje su svojom komunikacijom učinkovito iskoristile uvide, strategiju, kreativnost i analitiku radi povećanja stope konverzije e-trgovine.

Isti projekt moguće je prijaviti u više kategorija. Naknada za prijavu plaća se dodatno za svaku kategoriju, s popustom od 30 %. Pritom, isti projekt može se prijaviti u najviše četiri kategorije (jednu kategoriju proizvoda i usluga + do tri posebne kategorije ili do četiri posebne kategorije).

 

Kategorije proizvoda i usluga

Prijaviteljima je na raspolaganju osam kategorija proizvoda i usluga. Jedan projekt moguće je prijaviti samo u okviru jedne kategorije proizvoda i usluga.

Hrana
Sve vrste hrane, grickalice, slastice i deserti, hrana za kućne ljubimce i drugo.

Pića
Sve vrste alkoholnih i bezalkoholnih pića.

Roba široke potrošnje
Odjevni predmeti i obuća, dodatna oprema, kućanski pribor, proizvodi za njegu, kozmetika, lijekovi, elektronika, namještaj i kućanski aparati, računala i drugo.

Financijske i osiguravajuće usluge
Sve usluge financijske i osiguravajuće prirode.

Telekomunikacijske usluge
Usluge u telekomunikacijama.

Zdravstvo
Sve marketinške usluge u zdravstvenoj industriji, izuzev kozmetičkih proizvoda i proizvoda za osobnu higijenu, a čija komunikacija može biti usmjerena na zdravstvene radnike, pacijente i/ili širu javnost. U ovoj kategoriji konkurirati mogu proizvodi koji se prodaju bez recepta i/ili se odnose na specifično zdravstveno stanje; lijekovi koji se prodaju na recept te proizvodi namijenjeni djelatnicima u zdravstvenoj industriji; usluge razvijene za bolnice, zdravstveno osiguravajuće tvrtke, ljekarne, stomatološke i medicinske ustanove te klinike za liječenje kroničnih bolesti. U prijavama koje se odnose na receptne lijekove potrebno je opisati regulatorne izazove koji su utjecali na kampanju.

Maloprodaja (Retail)
Sva poduzeća koja se bave klasičnom maloprodajom ili internetskom prodajom robe široke potrošnje ili specifičnih proizvoda. Primjerice: robne kuće; trgovine odjećom, obućom ili nakitom; prehrambene trgovine; prodavaonice filmova ili knjižare; diskontne i maloprodajne trgovine ili trgovine s rinfuznom robom; trgovine proizvodima za njegu kućnih ljubimaca; prodavaonice igračaka; specijalizirane trgovine itd.

Razno
Automobili, softveri, nekretnine, mediji, kulturni događaji, prodaja, turizam, luksuzna roba itd.

 

Posebne kategorije

Posebne kategorije osmišljene su tako da se odnose na specifičnu poslovnu situaciju ili izazov. Definirano je devet posebnih kategorija s fokusom na poslovne i specifične izazove, medije i pozitivne promjene.

U prijavama pisanima za posebne kategorije važno je predstaviti poslovnu situaciju ili izazov na način koji je propisan zadanim kriterijima, odnosno definicijom kategorije. Svaka prijava trebala bi biti prilagođena tako da u što većoj mjeri zadovoljava kategorijske specifičnosti. Imajte na umu to da članovi žirija nemaju tolerancije za prijave koje nisu pisane sukladno kategoriji koju ocjenjuju.

Korporativni ugled, imidž i identitet
Uključuje sponzorstva, korporativni imidž i identitet, a radi se o oglašavanju u svrhu promoviranja korporacija, ne isključivo njihovih proizvoda/usluga. Ova kategorija namijenjena je onim komunikacijskim aktivnostima koje promoviraju korporacije, a ne isključivo njihove proizvode. U navedenu kategoriju spadaju sponzorstva, kreiranje imidža i identiteta. Uz navođenje brojčanih rezultata vezanih za ugled kompanije, prijaviteljima se savjetuje da objasne kako ti rezultati utječu na poslovanje brenda te zašto su važni.

Niskobudžetne kampanje
Kampanje s proračunom manjim od 200.000 kuna.
Projekti prijavljeni u ovoj kategoriji moraju predstavljati jedinu marketinšku aktivnost vezanu za taj brend u vrijeme kada je prijavljeni projekt bio aktivan. Projekt se ne mora odnositi na proširenje linije proizvoda da bi mogao konkurirati u ovoj kategoriji. Pojam proširenja proizvoda Effie Awards definira kao: varijaciju postojećeg proizvoda koja nosi isto zaštićeno ime (brand name) i pripada istoj kategoriji, ali ima nove karakteristike; derivat proizvoda ili usluge izmijenjenih karakteristika, ali bez značajnijeg utjecaja na cijenu; proizvod koji nosi isto zaštićeno ime, ali nudi potrošaču drugačije mogućnosti (novi okus, dijetalnu verziju itd.)
Potrebno je uključiti vrijednost doniranih i netradicionalnih medija, kao i troškove aktivacije.

Dugoročna učinkovitost
Kampanje koje su se provodile minimalno tri godine.      
U ovoj kategoriji moguće je prijaviti kampanje koje su se provodile minimalno tri godine ako je moguće dokazati da su izbor marketinške komunikacije kao i njezino korištenje bili ključ za uspjeh kampanje. Rezultati trebaju datirati minimalno od 31. 1. 2017., a moraju biti prikazani i tijekom tekuće natjecateljske godinu, odnosno kvalifikacijskog perioda od 1. 9. 2018. do 31. 1. 2020. godine. Prijavljeni projekti moraju imati zajednički cilj u obama područjima – strategiji i kreativnoj izvedbi; uključujući kontinuitet izvedbenih elemenata (npr. glasnogovornik, glazba, tema i sl.) koji prikazuju učinkovitost tijekom vremena.

Prilikom prijave projekta u ovoj kategoriji potrebno je navesti podatke koji mogu podržati uspjeh kampanje tijekom minimalno tri godine – uključujući prvu, međugodinu te tekuću godinu. Ovogodišnji rezultati moraju biti prezentirani.

  • Napomena:
    Za sudjelovanje u ovoj kategoriji potrebno je ispuniti poseban Obrazac za prijavu radova u kategoriji Dugoročna učinkovitost koji sadrži specifične kreativne kriterije, uključujući i drugačija pravila za kreiranje videosažetka, a koji je moguće preuzeti s effie.hr. Prema službenom pravilniku svjetskog natjecanja Effie, dobitnici zlatnih nagrada u kategoriji Dugoročne učinkovitosti zbog jedinstvenog vremenskog okvira ne mogu konkurirati za nagradu Grand Prix. Također, dobitnici zlatnih nagrada u kategoriji Dugoročna učinkovitost mogu se ponovno natjecati u istoj kategoriji nakon tri godine.

NOVO: E-trgovina                     

Kampanje koje su svojom komunikacijom učinkovito iskoristile uvide, strategiju, kreativnost i analitiku radi povećanja stope konverzije e-trgovine. Brendovi i trgovci na malo mogu postići uspjeh u sferi e-trgovine koristeći se raznim podacima i pokazivanjem značaja komunikacije i temeljitog razumijevanja svojih kupaca. Uspješna kampanja u domeni e-trgovine definira se kao kombinacija praksi digitalnog marketinga i velikog znanja o kupcima s ciljem povećanja stope online konverzije. Kampanja mora biti temeljena na prikupljenim uvidima o kupcima, a u prijavi morate objasniti kako ste pomoću komunikacijske strategije uspjeli prodrijeti na tržište e-trgovine. Prijave u ovoj kategoriji ocjenjivat će se isključivo na temelju učinkovitosti marketinške komunikacije e-trgovine.

NOVO: Tematski marketing (COVID-19 i druga aktualna događanja)

Projekti koji su učinkovito reagirali i povezali se s relevantnim temama, novostima ili interesima putem ciljane marketinške ili PR strategije koja se fokusirala na aktualna događanja, bilo to kriznu situaciju proizašlu iz pandemije bolesti Covid-19, političke izbore, sportska natjecanja ili nešto treće.

Engaged Community

Ova kategorija obuhvaća projekte koji u fokusu imaju effiekasno upravljanje i angažiranje zajednice.

U ovoj kategoriji natječu se brendovi koji su kreiranjem sadržaja, iskustva, platformi, vijesti i ostalih sličnih formi uspjeli proširiti svoju publiku te je uključiti u svrhu razvoja brenda i prenošenja ili širenja njegove poruke na način koji je izravno povezan s njegovim ciljevima.

Oni koji uspiju uspostaviti kvalitetan odnos sa svojom publikom, posebice u vrijeme vladavine društvenih mreža, stječu potpuno povjerenje kupaca, koje rezultira nepobitnim uspjehom brenda. Prijavitelji stoga moraju jasno naznačiti kako su aktivirali zajednicu, kako su definirali njenu učinkovitost, što su točno postigli i zašto je upravo angažman zajednice, odnosno publike, bio značajan za razvoj poslovanja.

Medijska ideja
Inovativno korištenje postojećih medija, kreiranje novog medija, korištenje tehnologije i drugo.

Ova je kategorija uvedena zbog izuzetno učinkovitih projekata koji su proizašli iz ideje korištenja medija. Linija između onoga što predstavlja kreativnu ideju i ideju korištenja medija ponekada se izgubi, a postoje slučajevi kada je medijska ideja bila najzaslužnija za rezultat. Naravno, medij ne može postojati bez sadržaja, ali ova nagrada ima za cilj prepoznati one efikasne kampanje koje su vođene upravo medijskim razmišljanjem i medijskom idejom. Nagrada najboljoj medijskoj ideji odaje počast idejama proizašlim iz medijskog razmišljanja koje su toliko snažne da postaju genezom komunikacije, primjerice inovativno korištenje postojećih medija, kreiranje novog medija, korištenje tehnologije i drugo.

Pozitivne promjene (brendovi i neprofitni sektor)

U kategorijama pozitivne promjene (brendovi i neprofitni sektor) mogu se prijaviti projekti koji su na bilo koji način pokrenuti radi poboljšanja općeg dobra. Možda je projekt bio profitan ili neprofitan, možda ste od njega ostvarili zaradu ili niste, možda je riječ o cjelovitim kampanjama ili pojedinačnim jedinstvenim dijelovima kampanje – sve su marketinške i komunikacijske aktivnosti prihvatljive sve dok postoje mjerljivi rezultati učinkovitosti. Marketinške i komunikacijske aktivnosti koje su se učinkovito usredotočile na određeni društveni problem ili proširile neki postojeći program na način koji je doprinio općem dobru.

  • Pozitivne promjene: opće dobro – neprofitni sektor

Oglašavanje za neprofitabilne organizacije ili udruženja.

Nagrada u ovoj kategoriji namijenjena je neprofitnim organizacijama i udruženjima čije su marketinške aktivnosti na učinkovit način doprinijele pozitivnoj promjeni u društvu te radu organizacije. Projekti moraju prikazati mjerljivi utjecaj i dokazane rezultate marketinških aktivnosti.

  • NOVO: Pozitivne promjene: opće dobro – brendovi

U ovoj se kategoriji nagrađuju projekti brendova koji su učinkovito kombinirali svoje poslovne ciljeve s društvenima (zdravstvo, edukacija, društvo, obitelj itd.), uspješno povezali društveni cilj s općom strategijom brenda te pozitivno utjecali na poslovanje i društvo u cjelini. Brendovi koji su ostvarili pozitivnu promjenu u svijetu i iskoristili snagu svojih komunikacijskih platformi radi općeg dobra.