Effie je središnja marketinško-poslovna inicijativa u Hrvatskoj i svijetu i nagrada koja promiče nezaobilaznu povezanost između marketinških aktivnosti i tržišnih rezultata, a Effiejev žiri čine neki od najboljih i najiskusnijih marketinških stručnjaka u Hrvatskoj. Ovogodišnjim je žiriranjem predsjedala Kristina Hustić (direktorica marketinga, PIK Vrbovec) te je po završetku žiriranja svoje uvide podijelila s nama. Pročitajte ih u nastavku!
Velika mi je čast bila ove godine predsjedati žirijem Effie Awards Croatia i iz prve ruke svjedočiti iznimnoj razini kvalitete, stručnosti i strasti koju su prijavljene kampanje pokazale. Broj prijava i angažman svih sudionika jasan su pokazatelj da marketinška industrija u Hrvatskoj ne samo da napreduje, već i postaje sve sofisticiranija u razumijevanju kako kreativnost mora biti snažno povezana s mjerljivim poslovnim rezultatima.
Posebno me veseli vidjeti rast interesa za kategorije poput Dugoročne učinkovitosti i Pozitivnih promjena. To govori u prilog činjenici da brendovi sve više prepoznaju važnost društvene odgovornosti i održivosti te aktivno traže načine kako uskladiti komercijalne ciljeve s društveno korisnim djelovanjem. Takvi projekti ne samo da donose stvarne rezultate, već oblikuju i budućnost marketinga – onu koja je odgovorna, promišljena i usmjerena na dublje povezivanje s potrošačima.
U finalu smo imali priliku analizirati 25 izuzetnih kampanja koje su svojom strategijom, kreativnošću i rezultatima zaslužile biti među najboljima. Nagrađeni radovi svakako će poslužiti kao inspirativni primjeri kako marketing može imati snažan i dugoročan poslovni utjecaj.
Ono što me posebno dojmilo kroz cijeli proces žiriranja jest sposobnost brendova da kroz dugoročnu strategiju, pametnu upotrebu podataka i digitalnih alata, ali i sve veću personalizaciju komunikacije, stvaraju relevantne poruke koje dopiru do pravih ljudi – u pravo vrijeme i na pravi način. Sve je evidentnija i sve kvalitetnija upotreba influencera, kao i integracija više kanala komunikacije, čime se dodatno pojačava doseg i utjecaj kampanja.
U budućim izdanjima Effie natjecanja voljela bih vidjeti još više prijava koje hrabro izlaze iz okvira standardnih rješenja – kampanja koje se usuđuju riskirati, preispitivati status quo i donose nove, neočekivane perspektive. Također se nadam i većem broju prijava iz sektora koji se možda dosad nisu u tolikoj mjeri isticali u komunikacijskom prostoru, ali u čijim rukama leže snažni potencijali za inovaciju i pozitivan utjecaj – bilo da se radi o javnom sektoru, neprofitnim organizacijama ili manjim brendovima s velikim ambicijama.
Zahvaljujem svim sudionicima na izuzetnom trudu, te cijelom Effie timu na povjerenju i organizaciji. Veselim se budućim izdanjima i nastavku promicanja marketinga koji ne samo da stvara vrijednost, već i mijenja društvo nabolje.