Damir Ciglar: Napraviti kvalitetnu prijavu rada gotovo je jednako zahtjevan posao kao i kreirati efikasnu kampanju

Redovni prijavni rok jubilarnoga desetog izdanja hrvatskoga Effieja približava se svome kraju. Tom smo prigodom Damiru Ciglaru – direktoru jedine domaće kreativne agencije koja posjeduje nagradu Cannes Lionsa te članu organizacijskoga odbora natjecanja Croatia Effie Awards – postavili nekoliko pitanja. Dao je svoja predviđanja o ishodima ovogodišnjega natjecanja, ali i nekoliko korisnih savjeta onima koji su u procesu popunjavanja prijava.

Kakvu povijest Effie natjecanje ima u Hrvatskoj i kakva ga budućnost očekuje?

Oni koji se sjećaju Dolly Bell znaju da ‘Svakoga dana u svakom pogledu sve više napredujem’. To je još uvijek tako i s Effiejem u Hrvatskoj, dugoočekivani početak, a onda rast i poboljšanje iz godine u godinu. I tako proleti već prvih 10 godina Effieja u Hrvatskoj! Effie je postao vrijednost koju cijene i oglašivači, a to nije lako postići. A tehnološke i medijske promjene idu u prilog lijepoj budućnosti Effieja.

Novi sustav za prijavu hrvatskoga Effieja otvoren je 16. siječnja. Kakva je bila protekla godina za industriju tržišnog komuniciranja, što možemo očekivati od prijavljenih projekata?

Evo, to je još jedno unapređenje Effie natjecanja u Hrvatskoj: implementacija sustava za prijavu, ali i žiriranje od Effie Worldwide – vjerujem da će prijavitelji i članovi žirija osjetiti sva poboljšanja koja sustav donosi. Broj prijava na hrvatski Effie je stabilan, 50-ak, i to je stvarno puno za veličinu tržišta, tako da i ove godine očekujem da će biti slično – neka bude barem jedan rad više u odnosu na prošlu godinu, pa da i dalje rušimo rekorde.

Koji je element prijave po Vama ključan i koji će – u slučajevima približno jednako uspješnih kampanja – svomu prijavitelju donijeti pobjedu?

Napraviti kvalitetnu prijavu rada gotovo je jednako zahtjevan posao kao i kreirati efikasnu kampanju! Iako načelno gledamo tri segmenta kampanje – strategija, implementacija i rezultat, puno elemenata i detalja utječe na to da kampanja bude dobra i efikasna, kao i prijava kvalitetna. Malo smo tržište i svi, uglavnom, poznajemo sve prijavljene kampanje, ali vjerujem da su konkretno mjerljivi pokazatelji ipak presudni za pobjedu. A ti se konkretni pokazatelji trebaju dobro vidjeti u prijavi rada.

Što biste poručili natjecateljima koji se prvi put upuštaju u Effie avanturu?

Ne mislim da se radi o avanturi, više o spremnosti na dodatno učenje i iskustvo. A za to učenje dobro dođu i objavljene studije uspješnih slučajeva na Effie stranicama koje bih svakako sugerirao novim prijaviteljima da prouče. No, ako su već kreirali uspješnu kampanju, onda sigurno mogu napraviti i kvalitetnu prijavu.

Diktira li Effie – po Ipsosovu istraživanju, najvažnija nagrada u industriji tržišnog komuniciranja – trendove tržišnog komuniciranja i koji su trendovi trenutno u porastu?

Ne bih rekao da Effie kreira trendove tržišnog komuniciranja, ali ih jako dobro koristi. Upravo je sve veća mjerljivost svega i svačega važan faktor same percepcije nagrade koja je temeljena na objektivnim pokazateljima i podacima. A tih podataka imamo sve više, na nama je da ih pretvorimo u korisne informacije. A na žiriju Effieja da tu korisnost i uspješnost prepozna.

Najvažnija nagrada u industriji tržišnih komunikacija, prema Ipsosovu istraživanju iz 2016., već se desetu godinu dodjeljuje i u Hrvatskoj. U tijeku je redovni prijavni rok koji je otvoren do 9. veljače 2019., a članicama udruge HURA! omogućen je popust. Prijaviti se možete na poveznici.